مصاحبه آرشیو خبر ها
مصاحبه ای متفاوت با جیجی بوفون ! من در پست هافبک بازی می کردم

مصاحبه ای متفاوت با جیجی بوفون ! من در پست هافبک بازی می کردم

جیجی بوفون سنگربان ارزشمند و افسانه ای تیم یوونتوس در بیستمین سالگرد حضورش در رقابت های سری آ از شانس بالا برای حضور در دیدار مقابل میلان سخن گفت.

وی در این باره گفت: "شانس خوبی دارم که به بازی با میلان برسم. اولین بازی من 20 سال پیش ، معنی دارترین بازی من بود ، زیرا معرفی من به لیگ های بزرگ در آ بازی شکل گرفت."

"خاطره ام از آن بازی محونشدنی است ، اشفتگی و در عین حال اعتماد که برای بازی به آن مهمی احساس کردم.آن هیجان و لذت هرگز در من از بین نرفت ، اسکالا در اتاقم را زد و پرسید که آیا برای بازی در آن رو آماده هستم یا نه. گفتم البته ، در غیر این صورت اینجا چه می کنم؟"

"من مثل همه ی بچه ها فوتبال بازی کردن را شروع کردم ، نه به عنوان یک دروازبان. من از گل زدن خوشم می آمد ، زیرا در نهایت تمام فوتبال در گل زدن معنا پیدا می کند.بعد از سن 6 یا 7 سالگی ، به عنوان هافبک بازی می کردم ، حتی به عنوان مدافع پوششی ( سوییپر ) و اگر بخواهم روراست باشم آن نقش را خیلی دوست داشتم."

"اما به نظر می آید ، سرنوشت مرا به یک دروازبان تبدیل کرد، پدرم به من پیشنهاد کرد که پستم را عوض کنم و من ایستادن درون دروازه را امتحان کردم. من همیشه دوست داشتم در قلب ماجرا باشم ، تلاش کنم که در وضعیت های مختلف و چالش های گوناگون تجربه کسب کنم."

یک سال تصمیم گرفتم که دروازبانی را تجربه کنم ، بعدش داشتم به بازی در زمین برمی گشتم. فکر می کنم بعد از 5 یا 6 ماه دروازبان خوبی شدم ، چون احتمالا مقداری استعداد داشتم."

"یک سال بعد از آن من داشتم برای پارما در یک مسیر کاملا متفاوت بازی می کردم."

بوفون بهترین دروازبان های هم عصر خودش را نام برده است :‌

"بهترین دروازبان هم عصر من ایکر کاسیاس بوده است. او همیشه با دست هایش خوب کار می کرد ، مردم همیشه می گویند یاشین ، زامورا ، زوف ، مایر و بنکس."

"اگر بخواهم بهترین های عصرم را انتخاب کنم ، می گویم ، اشمایکل ، زنگا ، پالیوکا و آندونی زوبیزارتا."

"در دهه ی اخیر ، چک ، کاسیاس بهترین ها بوده اند ، در سه سال اخیر نوئر بهترین بوده است. او در هوا فوق العاده است. اما پیترچک در مجموع کاملترین است."

"بهترین مهاجم اسپانیایی؟ بهترینشان مطمئنا رائول بود ، فرناندو تورش با اختلاف کم دوم است. حتی Urzaiz برای مدتی فوق العاده بود."

"چه چیز بیشتر از همه مرا عصبانی می کند؟ وقتی سیو خوبی انجام می دهم و مهاجم بدون اینکه کسی او را مارک کرده باشد گل می زند ، این مرا عصبانی می کند."

" تیم ترجمه انجمن هواداران باشگاه یوونتوس "


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: